Starostwo 3 Maja

Sprawozdanie z pracy Wydziału Komunikacji za miesiącu kwietniu 2025 r.

Sprawy związane z rejestracja pojazdów.

We wskazanym wyżej okresie:

  • przerejestrowano i zarejestrowano 670 pojazdów,
  • wydano 630 dowodów rejestracyjne stałych,
  • przyjęto i odnotowano 600 zawiadomień o zbyciu pojazdu,
  • wyrejestrowano 78 pojazdów na stałe,
  • czasowo wyrejestrowano 1 pojazd.

Ponadto na bieżąco akta wyrejestrowanych i zbytych pojazdów są przygotowywane i przekazywane do archiwum. We wskazanym czasie liczba tych akt wyniosła ok. 350 szt.

Na bieżąco prowadzone są postępowania z zakresu rejestracji pojazdów i spraw z tym związanych.

W danym okresie przygotowano i dostarczono 78 zawiadomień o wszczęciu postepowania w sprawach nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, wydano 82 decyzje w zakresie nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, przekazano do Wydziału Finansowego 32 ostateczne decyzje w celu egzekucji należnych kwot.

Uprawnienia do kierowania pojazdami.

We wskazanym okresie:

  • wydano 99 praw jazdy,
  • wydano 2 prawo jazdy międzynarodowe,
  • wydano 4 pozwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym,
  • wydano 93 profile kandydata na kierowcę i 29 profili kierowcy zawodowego,
  • wykonano 38 wyroków sądowych, zatrzymań praw jazdy,
  • wydano 12 decyzji cofnięcia uprawnień.

Sprawy pozostałe.

W zakresie prawa o ruchu drogowym i kierujących pojazdami:

  • dokonano wyceny samochodu MAZDA 6 przejętego na własność Powiatu postanowieniem Sądu Rejonowego w Gostyninie i  przedłożono pod obrady Zarządu Powiatu uchwałę o jego likwidacji.
  • przesłano do Sądu Rejonowego w Gostyninie wniosek o przekazanie informacji o uprawomocnieniu postanowienia o przepadku pojazdu SKODA FABIA,
  • dokonano sprawdzenia i przekazano do realizacji do Wydziału Finansowego fakturę za usługi usuwania i przechowywania pojazdów w miesiącu marcu 2025r.,
  • przygotowano i przeprowadzono kontrolę u czterech przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów, skontrolowano pięć stacji kontroli pojazdów.
  • przeprowadzono kontrolę u jednego przedsiębiorcy prowadzącego ośrodek szkolenia kierowców.

W zakresie transportu drogowego

  • przygotowano i przesłano Marszałkowi Województwa Mazowieckiego wniosek o dopłatę z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu marcu 2025r.,
  • rozliczono i przekazano operatorowi należne dopłaty z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu lutym 2025 roku,
  • dokonano sprawdzenia i rozliczono notę operatora za wykonanie usługi przewozów autobusowych w miesiącu marcu 2025 roku,
  • przygotowano i złożono Wojewodzie Mazowieckiemu rozliczenie dopłat i zadań  organizatora w zakresie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej realizowanych w okresie I kwartału 2025r.,
  • przygotowano i przesłano Wojewodzie Mazowieckiemu zaliczkowy wniosek o dopłatę za okres II kwartału 2025r. do organizacji zadań organizatora publicznego transportu zbiorowego (w związku z podpisaniem umowy z Wojewodą Mazowieckim o dofinansowaniu przewozów z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej na rok 2025) 
  • wydano 1 przedsiębiorcy zaświadczenie o posiadanej zdolności finansowej w związku z ubieganiem się o licencję wspólnotową,
  • wydano 1 decyzję stwierdzającą wygaśnięcie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
  • wydano 2 zezwolenia, 8 wypisów do zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu rzeczy,
  • wydano 4 zaświadczenia i 32 wypisy do zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne,
  • przeprowadzono kontrolę 1 przedsiębiorcy posiadającego wydane zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne,
  • na bieżąco aktualizowane są dane dotyczące przedsiębiorców i pojazdów wykorzystywanych do transportu drogowego w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego.

Agnieszka Wojtalewicz

Naczelnik Wydziału Komunikacji