Sprawozdanie z pracy Wydziału Komunikacji za miesiącu kwietniu 2025 r.
Sprawy związane z rejestracja pojazdów.
We wskazanym wyżej okresie:
- przerejestrowano i zarejestrowano 670 pojazdów,
- wydano 630 dowodów rejestracyjne stałych,
- przyjęto i odnotowano 600 zawiadomień o zbyciu pojazdu,
- wyrejestrowano 78 pojazdów na stałe,
- czasowo wyrejestrowano 1 pojazd.
Ponadto na bieżąco akta wyrejestrowanych i zbytych pojazdów są przygotowywane i przekazywane do archiwum. We wskazanym czasie liczba tych akt wyniosła ok. 350 szt.
Na bieżąco prowadzone są postępowania z zakresu rejestracji pojazdów i spraw z tym związanych.
W danym okresie przygotowano i dostarczono 78 zawiadomień o wszczęciu postepowania w sprawach nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, wydano 82 decyzje w zakresie nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, przekazano do Wydziału Finansowego 32 ostateczne decyzje w celu egzekucji należnych kwot.
Uprawnienia do kierowania pojazdami.
We wskazanym okresie:
- wydano 99 praw jazdy,
- wydano 2 prawo jazdy międzynarodowe,
- wydano 4 pozwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym,
- wydano 93 profile kandydata na kierowcę i 29 profili kierowcy zawodowego,
- wykonano 38 wyroków sądowych, zatrzymań praw jazdy,
- wydano 12 decyzji cofnięcia uprawnień.
Sprawy pozostałe.
W zakresie prawa o ruchu drogowym i kierujących pojazdami:
- dokonano wyceny samochodu MAZDA 6 przejętego na własność Powiatu postanowieniem Sądu Rejonowego w Gostyninie i przedłożono pod obrady Zarządu Powiatu uchwałę o jego likwidacji.
- przesłano do Sądu Rejonowego w Gostyninie wniosek o przekazanie informacji o uprawomocnieniu postanowienia o przepadku pojazdu SKODA FABIA,
- dokonano sprawdzenia i przekazano do realizacji do Wydziału Finansowego fakturę za usługi usuwania i przechowywania pojazdów w miesiącu marcu 2025r.,
- przygotowano i przeprowadzono kontrolę u czterech przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów, skontrolowano pięć stacji kontroli pojazdów.
- przeprowadzono kontrolę u jednego przedsiębiorcy prowadzącego ośrodek szkolenia kierowców.
W zakresie transportu drogowego
- przygotowano i przesłano Marszałkowi Województwa Mazowieckiego wniosek o dopłatę z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu marcu 2025r.,
- rozliczono i przekazano operatorowi należne dopłaty z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu lutym 2025 roku,
- dokonano sprawdzenia i rozliczono notę operatora za wykonanie usługi przewozów autobusowych w miesiącu marcu 2025 roku,
- przygotowano i złożono Wojewodzie Mazowieckiemu rozliczenie dopłat i zadań organizatora w zakresie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej realizowanych w okresie I kwartału 2025r.,
- przygotowano i przesłano Wojewodzie Mazowieckiemu zaliczkowy wniosek o dopłatę za okres II kwartału 2025r. do organizacji zadań organizatora publicznego transportu zbiorowego (w związku z podpisaniem umowy z Wojewodą Mazowieckim o dofinansowaniu przewozów z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej na rok 2025)
- wydano 1 przedsiębiorcy zaświadczenie o posiadanej zdolności finansowej w związku z ubieganiem się o licencję wspólnotową,
- wydano 1 decyzję stwierdzającą wygaśnięcie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
- wydano 2 zezwolenia, 8 wypisów do zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu rzeczy,
- wydano 4 zaświadczenia i 32 wypisy do zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne,
- przeprowadzono kontrolę 1 przedsiębiorcy posiadającego wydane zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne,
- na bieżąco aktualizowane są dane dotyczące przedsiębiorców i pojazdów wykorzystywanych do transportu drogowego w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego.
Agnieszka Wojtalewicz
Naczelnik Wydziału Komunikacji