Informacje Powiatowe
W dniu 28 lutego 2025 roku z inicjatywy Wicestarosty Gostynińskiego Pana Grzegorza Geislera odbyły się spotkania z przedstawicielami zespołów pieśni i tańca z terenu powiatu gostynińskiego:
- Szkolnym Zespołem Pieśni i Tańca ,,Promyki Lucienia”
- Dziecięcym Zespołem Pieśni i Tańca ,,Solec”
- Ludowym Zespołem Pieśni i Tańca Szczawin Kościelny
- Regionalnym Zespołem Pieśni i Tańca Sanniki.
W przedsięwzięciu wziął udział Pan Zenon Musiał wieloletni kierownik Zespołu Pieśni i Tańca „Łany” Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Celem spotkań było omówienie przyszłych działań na rzecz rozwoju artystycznego zespołów, które od lat pielęgnują ludowe dziedzictwo kulturowe. Wśród omawianych kwestii znalazły się m.in. udział oraz organizacja przeglądów i festiwali, które mają na celu integrację zespołów, a także dalsze inwestowanie w edukację młodych artystów i tancerzy. Podczas spotkań przedstawiciele zespołów mieli okazję podzielić się swoimi doświadczeniami i wyzwaniami z jakimi spotykają się w codziennej pracy.
Istotą przedsięwzięcia było podkreślenie ogromnego znaczenia lokalnych zespołów pieśni i tańca w zachowaniu regionalnej tradycji i kultury dla przyszłych pokoleń. Wierzymy, że powyższa inicjatywa będzie początkiem owocnej współpracy na rzecz promocji gostynińskiego folkloru.
- Witold Modrzejewski
- Odsłony: 213
W dniu 27 lutego 2025 r. gościli w Starostwie Powiatowym w Gostyninie przedstawiciele Państwowej Akademii Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie: Pan dr inż. Grzegorz Koc – Rektor, Pan mgr inż. Piotr Wójcik – Kanclerz, Pan dr inż. Sławomir Gromadzki – Dyrektor Centrum Innowacji i Transferu Technologii oraz Pani mgr Iwona Szwejkowska – Kierownik Działu Rozwoju.
Program wizyty obejmował dwa obszary tematyczne. Pierwszy – spotkanie z dyrektorami szkół średnich, które miało na celu przedstawienia oferty edukacyjnej dla absolwentów szkół średnich Naszego Powiatu. Ze strony Powiatu udział w nim wzięli: Pan Andrzej Krzewicki – Starosta Gostyniński oraz dyrektorzy szkół średnich: Pani Urszula Ambroziak-Bereszczyńska, Pan Wojciech Kiełbasa i Pani Izabela Sieradzka.
Drugi obszar tematyczny dotyczył potencjalnego udziału Powiatu Gostynińskiego w projekcie „Hydrostrateg III” oraz innych programach związanych z bezpieczeństwem wodnym na terenie Naszego Powiatu. W spotkaniu udział wzięli: Pan Grzegorz Geisler – Wicestarosta Gostyniński, Pan Paweł Pilichowicz - Członek Zarządu Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska i Leśnictwa i Kierownik Biura Zarządu i Rady Powiatu.
- Witold Modrzejewski
- Odsłony: 230
W dniu 3 marca 2025r. Starosta Gostyniński Andrzej Krzewicki, Wicestarosta Gostyniński Grzegorz Gaisler przy kontrasygnacie Skarbnika Powiatu Gostynińskiego Elżbiety Kijek, podpisali umowę na wykonanie i dostawę tablic rejestracyjnych dla Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Gostyninie.
Umowa została podpisana z Konsorcjum firm: OLMAR Janusz Olszewski Spółka jawna, ul. Płocka 3, 09-472 Cekanowo oraz TABLIX SP. z o.o., ul. Paderewskiego 91, 05-220 Zielonka, w imieniu których działał pełnomocnik Konsorcjum Pan Maciej Olszewski.
Dostawca tablic rejestracyjnych został wyłoniony w wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego i będzie dostarczał tablice rejestracyjne dla Starostwa Powiatowego w Gostyninie przez najbliższe 24 miesiące.
- Witold Modrzejewski
- Odsłony: 209
W dniu 28 lutego 2025 r. w Licem Ogólnokształcącym im. Tadeusza Kościuszki w Gostyninie odbyło się wyjątkowe wydarzenie pod nazwą "Kawiarenka Artystyczna", którego celem było zaprezentowanie niezwykłych talentów artystycznych uczniów szkoły.
Na zaproszenie Pani Urszuli Ambroziak-Bereszczyńskiej - Dyrektor Liceum, udział w tym wspaniałym przedsięwzięciu wziął Pan Marian Pagórek-Przewodniczący Rady Powiatu Gostynińskiego, oraz z ramienia Starosty Gostynińskiego - Pani Magdalena Krupińska Naczelnik Wydziału Edukacji i Kultury. Spotkanie było prawdziwą ucztą dla duszy, a szkolna aula zamieniła się w artystyczną kawiarnię, w której każdy mógł poczuć się jak w prawdziwej kawiarni kulturalnej.
W klimatycznej atmosferze pełnej kreatywności, goście mieli okazję podziwiać występy muzyczne, wokalne oraz poetyckie, które wzbudziły ogromne zainteresowanie i aplauz. Spotkanie było również okazją do podziwiania wyjątkowej galerię zdjęć oraz rysunków autorstwa niezwykle uzdolnionych uczniów szkoły.
"Kawiarenka Artystyczna" okazała się niezapomnianym wydarzeniem, które pokazało, jak wielki potencjał tkwi w uczniach naszego Liceum. To był czas, podczas którego każdy z młodych artystów mógł poczuć się doceniony za swoje talenty.
Wszystkim młodym artystom Liceum serdecznie gratulujemy talentu, kreatywności, zaangażowania i życzymy niegasnącego zapału w rozwijaniu swoich pasji i umiejętności.
- Witold Modrzejewski
- Odsłony: 209
Sprawozdanie z pracy Wydziału Komunikacji za miesiąc luty 2025 r.
Sprawy związane z rejestracja pojazdów.
We wskazanym wyżej okresie:
- przerejestrowano i zarejestrowano 650 pojazdów,
- wydano 597 dowodów rejestracyjne stałych,
- przyjęto i odnotowano 522 zawiadomienia o zbyciu pojazdu,
- wyrejestrowano 47 pojazdów na stałe,
- czasowo wyrejestrowano 5 pojazdów.
Ponadto na bieżąco akta wyrejestrowanych i ubytych pojazdów są przygotowywane i przekazywane do archiwum. We wskazanym czasie liczba tych akt wyniosła ok. 330 szt.
Na bieżąco prowadzone są postępowania z zakresu rejestracji pojazdów i spraw z tym związanych.
W danym okresie przygotowano i dostarczono 30 zawiadomień o wszczęciu postepowania w sprawach nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, wydano 52 decyzje w zakresie nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, wydano 1 decyzję o umorzeniu postępowania w sprawie nałożenia kary administracyjnej za niedopełnienie obowiązku zgłoszenia zbycia lub rejestracji pojazdu, przekazano do Wydziału Finansowego 83 ostateczne decyzje w celu egzekucji należnych kwot .
Uprawnienia do kierowania pojazdami.
We wskazanym okresie:
- wydano 106 praw jazdy,
- wydano 1 prawo jazdy międzynarodowe,
- wydano 6 pozwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym,
- wydano 79 profili kandydata na kierowcę i 35 profili kierowcy zawodowego,
- wykonano 29 wyroków sądowych, zatrzymań praw jazdy,
- wydano 8 decyzji cofnięcia uprawnień.
Sprawy pozostałe.
W zakresie prawa o ruchu drogowym:
- zaewidencjonowano 3 pojazdy usunięte z drogi na podstawie art. 130a ustawy prawo o ruchu drogowym,
- dokonano wyceny i przygotowano projekt uchwały w sprawie likwidacji samochodu VW Passat przejętego na własność Powiatu postanowieniem Sądu Rejonowego w Gostyninie,
- przygotowano i przesłano do Sądu Rejonowego w Gostyninie wniosek o przepadek pojazdu marki Mazda 6,
- przesłano 3 właścicielom zawiadomienia o wszczęciu postepowania w przedmiocie zapłaty kosztów związanych z usunięciem, przechowywaniem, oszacowaniem i zniszczeniem pojazdu,
- wydano 1 decyzję nakładającą na właściciela obowiązek zapłaty kosztów związanych z usunięciem, przechowywaniem, oszacowaniem i zniszczeniem pojazdu,
- dokonano sprawdzenia i przekazano do realizacji do Wydziału Finansowego fakturę za usługi usuwania i przechowywania pojazdów w miesiącu styczniu 2025r.,
W zakresie transportu drogowego
- przygotowano i przesłano Marszałkowi Województwa Mazowieckiego wniosek o dopłatę z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu styczniu 2025r.,
- rozliczono i przekazano operatorowi należne dopłaty z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu grudniu 2024 roku,
- przesłano Głównemu Inspektorowi Transportu Drogowego informację o osobie pełniącej obowiązki zarządzającego transportem 1 przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
- wydano 1 przedsiębiorcy zaświadczenie o posiadanej zdolności finansowej w związku z ubieganiem się o licencję wspólnotową,
- przesłano Ministrowi Infrastruktury informację z weryfikacji i podjętych działań dotyczących przedsiębiorców z udziałem kapitału rosyjskiego i białoruskiego,
- wezwano 1 przedsiębiorcę do przedłożenia informacji i dokumentów potwierdzających, że spełnia wymagania na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
- wszczęto 1 postępowanie administracyjne w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu rzeczy,
- wydano 1 decyzję stwierdzającą wygaśnięcie zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie,
- wydano 2 wypisy do zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
- wydano 4 zaświadczenia i 15 wypisów do zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne,
- przesłano zawiadomienia o zamiarze przeprowadzenia kontroli 3 przedsiębiorcom posiadającym wydane zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
- na bieżąco aktualizowane są dane dotyczące przedsiębiorców i pojazdów wykorzystywanych do transportu drogowego w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego.
- Aleksandra Buława
- Odsłony: 179