Informacje Powiatowe

IMG 1780 Copy

IMG 1790 Copy

IMG 1796 Copy

W dniu 28 lutego 2025 roku z inicjatywy Wicestarosty Gostynińskiego Pana Grzegorza Geislera  odbyły się spotkania  z przedstawicielami zespołów pieśni i tańca z terenu powiatu gostynińskiego:

- Szkolnym Zespołem Pieśni i Tańca ,,Promyki Lucienia”

- Dziecięcym Zespołem Pieśni i Tańca ,,Solec”

- Ludowym Zespołem Pieśni i Tańca Szczawin Kościelny

- Regionalnym Zespołem Pieśni i Tańca Sanniki.

W przedsięwzięciu wziął udział Pan Zenon Musiał wieloletni kierownik Zespołu Pieśni i Tańca „Łany” Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Celem spotkań było omówienie przyszłych działań na rzecz rozwoju artystycznego zespołów, które od lat pielęgnują ludowe dziedzictwo kulturowe. Wśród omawianych kwestii znalazły się m.in. udział oraz organizacja przeglądów i festiwali, które mają na celu integrację zespołów, a także dalsze inwestowanie w edukację młodych artystów i tancerzy. Podczas spotkań przedstawiciele zespołów mieli okazję podzielić się swoimi doświadczeniami i wyzwaniami z jakimi spotykają się w codziennej pracy.

Istotą przedsięwzięcia było podkreślenie ogromnego znaczenia lokalnych zespołów pieśni i tańca w zachowaniu regionalnej tradycji i kultury dla przyszłych pokoleń. Wierzymy, że powyższa inicjatywa będzie początkiem owocnej współpracy na rzecz promocji gostynińskiego folkloru.

IMG 1783 Copy

IMG 1785 Copy

IMG 1786 Copy

IMG 1791 Copy

IMG 1792 Copy

IMG 1793 Copy

IMG 1794 Copy

IMG 1796 Copy

IMG 1797 Copy

IMG 1800 Copy

Sanniki zespol 1 Copy

Sanniki zespol 2 Copy

 

 

 

 

IMG 1345 Copy

W dniu 27 lutego 2025 r. gościli w Starostwie Powiatowym w Gostyninie przedstawiciele Państwowej Akademii Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie: Pan dr inż. Grzegorz Koc – Rektor, Pan mgr inż. Piotr Wójcik – Kanclerz, Pan dr inż. Sławomir Gromadzki – Dyrektor Centrum Innowacji i Transferu Technologii oraz Pani mgr Iwona Szwejkowska – Kierownik Działu Rozwoju.

Program wizyty obejmował dwa obszary tematyczne. Pierwszy – spotkanie z dyrektorami szkół średnich, które miało na celu przedstawienia oferty edukacyjnej dla absolwentów szkół średnich Naszego Powiatu. Ze strony Powiatu udział w nim wzięli: Pan Andrzej Krzewicki – Starosta Gostyniński oraz dyrektorzy szkół średnich: Pani Urszula Ambroziak-Bereszczyńska, Pan Wojciech Kiełbasa i Pani Izabela Sieradzka.

Drugi obszar tematyczny dotyczył potencjalnego udziału Powiatu Gostynińskiego w projekcie „Hydrostrateg III” oraz innych programach związanych z bezpieczeństwem wodnym na terenie Naszego Powiatu. W spotkaniu udział wzięli: Pan Grzegorz Geisler – Wicestarosta Gostyniński, Pan Paweł Pilichowicz - Członek Zarządu Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska i Leśnictwa i Kierownik Biura Zarządu i Rady Powiatu.    

IMG 1342 Copy

IMG 1347 Copy

IMG 1350 Copy

IMG 1353 Copy

IMG 1354 Copy

IMG 1355 Copy

IMG 1356 Copy

IMG 1358 Copy

IMG 1359 Copy

IMG 1361 Copy

IMG 1820 Copy

W dniu  3 marca 2025r. Starosta Gostyniński Andrzej Krzewicki, Wicestarosta Gostyniński Grzegorz Gaisler przy kontrasygnacie Skarbnika Powiatu Gostynińskiego Elżbiety Kijek, podpisali umowę na wykonanie i dostawę tablic rejestracyjnych dla Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Gostyninie.

Umowa została podpisana z Konsorcjum firm: OLMAR Janusz Olszewski Spółka jawna,  ul. Płocka 3, 09-472 Cekanowo oraz TABLIX SP. z o.o., ul. Paderewskiego 91, 05-220 Zielonka, w imieniu których działał  pełnomocnik Konsorcjum Pan Maciej Olszewski.

Dostawca tablic rejestracyjnych został wyłoniony w wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego i będzie dostarczał tablice rejestracyjne dla Starostwa Powiatowego w Gostyninie przez najbliższe 24 miesiące.

IMG 1803 Copy

IMG 1805 Copy

IMG 1806 Copy

IMG 1807 Copy

IMG 1814 Copy

IMG 1817 Copy

IMG 1819 Copy

IMG 1821 Copy

IMG 2209 Copy

W dniu 28 lutego  2025 r. w Licem Ogólnokształcącym im. Tadeusza Kościuszki w Gostyninie  odbyło się wyjątkowe wydarzenie pod nazwą "Kawiarenka Artystyczna", którego celem było zaprezentowanie niezwykłych talentów artystycznych uczniów szkoły.  

                Na zaproszenie Pani Urszuli Ambroziak-Bereszczyńskiej - Dyrektor Liceum, udział w tym wspaniałym przedsięwzięciu  wziął Pan Marian Pagórek-Przewodniczący Rady Powiatu Gostynińskiego, oraz z ramienia Starosty Gostynińskiego - Pani Magdalena Krupińska Naczelnik Wydziału Edukacji i Kultury. Spotkanie było prawdziwą ucztą dla duszy, a szkolna aula zamieniła się w artystyczną kawiarnię, w której każdy mógł poczuć się jak w prawdziwej kawiarni kulturalnej.

W klimatycznej atmosferze pełnej kreatywności, goście mieli okazję podziwiać występy muzyczne, wokalne oraz poetyckie,  które wzbudziły ogromne zainteresowanie i aplauz. Spotkanie było również okazją do podziwiania wyjątkowej galerię zdjęć oraz rysunków autorstwa niezwykle uzdolnionych uczniów szkoły.

"Kawiarenka Artystyczna" okazała się niezapomnianym wydarzeniem, które pokazało, jak wielki potencjał tkwi w uczniach naszego Liceum. To był czas, podczas którego każdy z młodych artystów  mógł poczuć się doceniony za swoje talenty.

Wszystkim młodym artystom Liceum serdecznie gratulujemy talentu, kreatywności, zaangażowania  i życzymy niegasnącego zapału w rozwijaniu swoich pasji i umiejętności. 

IMG 2173 Copy

IMG 2184 Copy

IMG 2188 Copy

IMG 2190 Copy

IMG 2192 Copy

IMG 2197 Copy

IMG 2202 Copy

IMG 2206 Copy

IMG 2228 Copy

 

IMG 2232 Copy

IMG 2236 CopyIMG 2239 Copy

IMG 2257 Copy

IMG 2273 Copy

IMG 2278 Copy

 DSC9775

Sprawozdanie z pracy Wydziału Komunikacji za miesiąc luty 2025 r.

Sprawy związane z rejestracja pojazdów.

We wskazanym wyżej okresie:

  • przerejestrowano i zarejestrowano 650 pojazdów,
  • wydano 597 dowodów rejestracyjne stałych,
  • przyjęto i odnotowano 522 zawiadomienia o zbyciu pojazdu,
  • wyrejestrowano 47 pojazdów na stałe,
  • czasowo wyrejestrowano 5 pojazdów.

Ponadto na bieżąco akta wyrejestrowanych i ubytych pojazdów są przygotowywane i przekazywane do archiwum. We wskazanym czasie liczba tych akt wyniosła ok. 330 szt.

Na bieżąco prowadzone są postępowania z zakresu rejestracji pojazdów i spraw z tym związanych.

W danym okresie przygotowano i dostarczono 30 zawiadomień o wszczęciu postepowania w sprawach nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, wydano 52 decyzje w zakresie nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, wydano 1 decyzję o umorzeniu postępowania w sprawie nałożenia kary administracyjnej za niedopełnienie obowiązku zgłoszenia zbycia lub rejestracji pojazdu, przekazano do Wydziału Finansowego 83 ostateczne decyzje w celu egzekucji należnych kwot .

Uprawnienia do kierowania pojazdami.

We wskazanym okresie:

  • wydano 106 praw jazdy,
  • wydano 1 prawo jazdy międzynarodowe,
  • wydano 6 pozwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym,
  • wydano 79 profili kandydata na kierowcę i 35 profili kierowcy zawodowego,
  • wykonano 29 wyroków sądowych, zatrzymań praw jazdy,
  • wydano 8 decyzji cofnięcia uprawnień.

Sprawy pozostałe.

W zakresie prawa o ruchu drogowym:

  • zaewidencjonowano 3 pojazdy usunięte z drogi na podstawie art. 130a ustawy prawo o ruchu drogowym,
  • dokonano wyceny i przygotowano projekt uchwały w sprawie likwidacji samochodu VW Passat przejętego na własność Powiatu postanowieniem Sądu Rejonowego w Gostyninie,
  • przygotowano i przesłano do Sądu Rejonowego w Gostyninie wniosek o przepadek pojazdu marki Mazda 6,
  • przesłano 3 właścicielom zawiadomienia o wszczęciu postepowania w przedmiocie zapłaty kosztów związanych z usunięciem, przechowywaniem, oszacowaniem i zniszczeniem pojazdu,
  • wydano 1 decyzję nakładającą na właściciela obowiązek zapłaty kosztów związanych z usunięciem, przechowywaniem, oszacowaniem i zniszczeniem pojazdu,
  • dokonano sprawdzenia i przekazano do realizacji do Wydziału Finansowego fakturę za usługi usuwania i przechowywania pojazdów w miesiącu styczniu 2025r.,

W zakresie transportu drogowego

  • przygotowano i przesłano Marszałkowi Województwa Mazowieckiego wniosek o dopłatę z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu styczniu 2025r.,
  • rozliczono i przekazano operatorowi należne dopłaty z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu grudniu 2024 roku,
  • przesłano Głównemu Inspektorowi Transportu Drogowego informację o osobie pełniącej obowiązki zarządzającego transportem 1 przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
  • wydano 1 przedsiębiorcy zaświadczenie o posiadanej zdolności finansowej w związku z ubieganiem się o licencję wspólnotową,
  • przesłano Ministrowi Infrastruktury informację z weryfikacji i podjętych działań dotyczących przedsiębiorców z udziałem kapitału rosyjskiego i białoruskiego,
  • wezwano 1 przedsiębiorcę do przedłożenia informacji i dokumentów potwierdzających, że spełnia wymagania na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
  • wszczęto 1 postępowanie administracyjne w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu rzeczy,
  • wydano 1 decyzję stwierdzającą wygaśnięcie zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie,
  • wydano 2 wypisy do zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
  • wydano 4 zaświadczenia i 15 wypisów do zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne,
  • przesłano zawiadomienia o zamiarze przeprowadzenia kontroli 3 przedsiębiorcom posiadającym wydane zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
  • na bieżąco aktualizowane są dane dotyczące przedsiębiorców i pojazdów wykorzystywanych do transportu drogowego w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego.