Informacje Powiatowe
Sprawozdanie z pracy Wydziału Komunikacji za miesiąc marzec 2025 r.
- przerejestrowano i zarejestrowano 665 pojazdów,
- wydano 690 dowodów rejestracyjne stałych,
- przyjeto i odnotowano 522 zawiadomienia o zbyciu pojazdu,
- wyrejestrowano 63 pojazdów na stałe,
- czasowo wyrejestrowano 4 pojazdy.
Ponadto na bieżąco akta wyrejestrowanych i ubytych pojazdów są przygotowtwane i przekazywane do archiwum. We wskazanym czasie liczba tych akt wyniosła ok. 300 szt.
Na bieżąco proawadzone sa postępowania z zakresu rejestracji pojazdów i spraw z tym związanych.
W danym okresie przygotowano i dostarczono 44 zawiadomienia o wszczęciu postepowania w sprawach nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, wydano 80 decyzji w zakresie nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, przygotowano i złożono w Sadzie Rejonowym w Gostyninie wniosek o ustanowienie kuratora dla osoby nieznanej z miejsca pobytu, przekazano do Wydziału Finansowego 32 ostateczne decyzje w celu egzekucji należnych kwot .
Uprawnienia do kierowania pojazdami.
We wskazanym okresie:
- wydano 110 praw jazdy,
- wydano 1 prawo jazdy miedzynarodowe,
- wydano 5 pozwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym,
- wydano 98 profili kandydata na kierowcę i 29 profili kierowcy zawodowego,
- wykonano 21 wyroków sądowych, zatrzymań praw jazdy,
- wydano 12 decyzji cofnięcia uprawnień.
Sprawy pozostałe.
W zakresie prawa o ruchu drogowym i kierujących pojazdami:
- wszczęto postępowanie w sprawie przejęcia pojazdu VW PASSAT nieodebranego z parkingu przez właściciela w terminie 3 miesięcy,
- przygotowano i przesłano do Sądu Rejonowego w Gostyninie wniosek o orzeczenie przepadku na rzecz Powiatu Gostynińskiego pojazdu marki SKODA FABIA,
- wystąpiono do Sądu Rejonowego w Gostyninie z wnioskiem o przesłanie informacji o uprawomocnieniu postanowienia o przepadku pojazdu MAZDA 6,
- wydano 2 decyzje nakładające na właścicieli obowiązek zapłaty kosztów związanych z usunięciem, przechowywaniem, oszacowaniem i zniszczeniem pojazdu,
- dokonano sprawdzenia i przekazano do realizacji do Wydziału Finansowego fakturę za usługi usuwania i przechowywania pojazdów w miesiącu lutym 2025r.,
- wpisano do rejestru działalności regulowanej jeden podmiot prowadzący stację kontroli pojazdów,
- przygotowano i przesłano zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli jednemu przedsiebiorcy prowadzącemu ośrodek szkolenia kierowców.
W zakresie transportu drogowego
- przygotowano i przesłano Marszałkowi Województwa Mazowieckiego wniosek o dopłatę z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu lutym 2025r.,
- rozliczono i przekazano operatorowi należne dopłaty z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu styczniu 2024 roku,
- przesłano Wojewódzkiemu Inspektorowi Transportu Drogowego informacje o pojazdach i wydanych uprawnieniach 2 przedsiębiorców wykonujących transport drogowy rzeczy,
- udzielono informacji Naczelnikowi Urzędu Celno-Skarbowego o osobie zarządzającej transportem jednego przedsiębiorcy,
- wydano 1 decyzję stwierdzającą wygaśnięcie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
- -wydano dwa wypisy do licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób,
- wydano 1 zezwolenie, 15 wypisów i 20 wtórników wypisów do zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu rzeczy,
- wydano 2 zaświadczenia i 2 wypisy do zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne,
- przeprowadzono kontrolę 3 przedsiębiorców posiadających wydane zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
- na bieżąco aktualizowane są dane dotyczące przedsiębiorców i pojazdów wykorzystywanych do transportu drogowego w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego.
- Aleksandra Buława
- Odsłony: 129
Wyniki egzaminu zawodowego - sesja zimowa 2025 dla uczniów klas 5 w Gostynińskim Centrum Edukacyjnym
Centralna Komisja Egzaminacyjna podała wyniki egzaminu zawodowego – sesja zimowa 2025.
Dla Uczniów klas 5 Technikum w Gostynińskim Centrum Edukacyjnym był to już drugi egzamin i tym razem osiągnęli wysokie wyniki !!!
- technik pojazdów samochodowych:
kwalifikacja MOT.06 - organizacja i prowadzenie procesu obsługi pojazdów samochodowych - zdawalność 100 %, ze średnim wynikiem w części pisemnej 79,8 %, w części praktycznej 87,2 %.
Dla porównania zdawalność w województwie mazowieckim – 83 %,
w kraju 84%.
- technik budownictwa:
kwalifikacja BUD.14 - Organizacja i kontrola robót budowlanych oraz sporządzanie kosztorysów - zdawalność 100 %, ze średnim wynikiem w części pisemnej 61,5 %,
w części praktycznej 90,5 %.
Dla porównania zdawalność w województwie mazowieckim – 76 %,
w kraju 76 %.
- technik żywienia i usług gastronomicznych:
kwalifikacja HGT.12 - Organizacja żywienia i usług gastronomicznych - zdawalność 100 %, ze średnim wynikiem w części pisemnej 80,1 %, w części praktycznej 90,3 %.
Dla porównania zdawalność w województwie mazowieckim – 83 %,
w kraju 83 %.
- technik handlowiec:
kwalifikacja HAN.12 - Prowadzenie działań handlowych
- zdawalność 60 %, ze średnim wynikiem w części pisemnej 65,4 %, w części praktycznej 84,3 %.
Gratuluję Uczniom Technikum wysokich wyników na egzaminach zawodowych, życzę pomyślności na egzaminie maturalnym.
Dziękuję Nauczycielom GCE za bardzo dobrą pracę, za przekazaną Wielką Wiedzę. Myślę, że Państwa trud i zaangażowanie właśnie teraz przyniosły zamierzone efekty.
- Krystian Wisniewski
- Odsłony: 159
- Izabela Ślusarska
- Odsłony: 164













- Izabela Ślusarska
- Odsłony: 182
Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia Gmin Turystycznych Pojezierza Gostynińskiego.
Dnia 27 marca 2025 r. (tj. czwartek) w Sali Posiedzeń Starostwa Powiatowego w Gostyninie na zaproszenie Starosty Gostynińskiego Andrzeja Krzewickiego, odbyło się Walne Zebranie Członków Stowarzyszenie Gmin Turystycznych Pojezierza Gostynińskiego.
Podczas zebrania przyjęto sprawozdania merytoryczne i finansowe za 2024 r. Na podstawie protokołu Komisji Rewizyjnej udzielono absolutorium Zarządowi za 2024 rok. Następnie przedstawiono plan działalności Stowarzyszenia oraz plan budżetu na 2025 r.
Wśród działań Stowarzyszenia w minionym roku można wyróżnić m.in. szkolenia pn. „Pozyskiwanie i rozliczanie środków publicznych dla pracowników instytucji kultury i organizacji pozarządowych”, dwie edycje rajdów rowerowych „Nasze piękne Pojezierze, a my po nim na rowerze”, 18. Festiwal Folkloru i Kultury Ziemi Kujawskiej i Mazowieckiej „Od Kujawiaka do Oberka”, liczne konkursy, promocja regionu.
Podczas posiedzenia Powiat Gostyniński reprezentował Starosta Gostyniński Andrzej Krzewicki wraz z Naczelnikiem Wydziału Inwestycji, Promocji i Zamówień Publicznych Tomaszem Lewandowskim. Podczas Zebrania nastąpiła ważna dla Stowarzyszenia zmiana, ponieważ jednogłośnie przyjęto przeniesienie siedziby biura Stowarzyszenia z Łącka do Gostynina. Z dniem 1 lipca 2025 r. Stowarzyszenie Gmin Turystycznych Pojezierza Gostynińskiego będzie mieściło się w siedzibie Starostwa Powiatowego w Gostyninie przy ul. 3 Maja 43b.
- Aleksandra Buława
- Odsłony: 189